poniedziałek, 9 czerwca 2008

Kurs hrywny i złotówki we Lwowie


Kurs hrywny i złotówki we Lwowie


Osoby wyjeżdżające do Lwowa (lub przez Lwów dalej) zrobią dobry interes na wymianie waluty, jeśli dokonają tej operacji na miejscu. Kurs w polskich kantorach jest mało opłacalny, na granicy polsko-ukraińskiej też nie zachęca... dane zebrane od początku 2008 roku do dnia opublikowania tego postu potwierdzają słuszność tej tezy.
We Lwowie kurs od początku 2008r. jest na tyle korzystny, że opłaca się wziąć ze sobą złotówki i poszukać kantoru na lwowskiej starówce. Trzeba tylko uważać - nie wymieniać waluty na dworcach lub w bankach. Tam kurs wymiany będzie niższy. Najlepiej iść na Rynek lub w rejon ul.Akademickiej i zlustrować kilkanaście kantorów (zajmie to pół godziny maksymalnie).
Sam zresztą tak robię... jadąc z Polski mam maks 20 UAH w kieszeni na ewentualne drobne wydatki po drodze, we Lwowie robię szybkie porównanie kursów i wymieniam... a jeśli chce wymienić min.1000zł negocjuję kurs na korzystniejszy.

Dla wszystkich, którzy jadą w najbliższym czasie: kurs kantorowy wynosił 06 czerwca 2008r. 2,2 UAH za 1 PLN (przy czym może się zdarzyć różnica w kantorach rzędu nawet 6-7%). Kurs ten zmienia się codziennie.
Kantory na ogół niestety nie dysponują stronami www - więc aby śledzić kursy lwowskie proszę zaglądać co jakiś czas na ten blog lub zapisać się do listy mailingowej - na górze po prawej stronie.

Jump to TOP

2 komentarze:

loREN pisze...

byłem we Lwowie od 1 do 3 maja 2009 wszystkie złotówki zamieniałem na granicy po kursie 1 zł - 2,2 hrywny i z tego co widziałem na Rynku kursy są bardzo podobne czyli jak widać kurs dużo się nie zmienił w stosunku do roku 2008. Teraz wybieram sie na Krym w połowie sierpnia są chętni?

Mark pisze...

W tym samym czasie byłem z grupą turystyczną we Lwowie i wymieniłem złotówkę po kursie: 1 PLN = 2,37 UAH
w najlepszych kantorach we Lwowie widziałem kurs dochodzący do 2,32-2,34, ale ze względu na dużą liczbę osób z Polski - wymieniającą złotówki na hrywny - kurs spadał